Reklamační řád internetového obchodu Bakamo.sk
nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek
Inzerovat je
- Reklamovat lze pouze zboží, které bylo zakoupeno u prodávajícího a které je ve vlastnictví spotřebitele.
- Je-li kupujícím spotřebitel (fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání), vztahuje se na veškeré nabízené zboží záruka 24 měsíců, není-li u zboží uvedeno jinak, a vztahují se na něj ustanovení zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku a tyto reklamační podmínky. Pokud si kupující objednal použité zboží a byl o tom informován, činí záruční doba 12 měsíců. Pokud kupující není spotřebitelem, platí ustanovení obchodního zákoníku a záruční doba je 1 rok a tyto záruční podmínky se na takové reklamace nevztahují.
- Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží od přepravní společnosti nebo přímo od prodávajícího, pokud kupující převezme zboží osobně, dnem jeho převzetí.
- Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího neprodleně po zjištění vady.
- Odpovědnost za vady se nevztahuje na vady způsobené následujícím použitím:
- vada byla způsobena mechanickým poškozením výrobku způsobeným kupujícím,
- nesprávné zacházení s výrobkem jiným způsobem, než je uvedeno v návodu k použití,
- používání zboží v podmínkách, které neodpovídají přirozenému prostředí zboží z hlediska vlhkosti, chemických a mechanických vlivů, v souladu s návodem,
- zanedbání péče o zboží a jeho údržbu,
- poškození zboží nadměrným zatížením,
- používání zboží v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy nebo jiné porušení záručních podmínek.
- Z odpovědnosti za vady jsou rovněž vyloučeny vady způsobené přírodními katastrofami.
- Odpovědnost za vady se rovněž nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho částí) způsobené používáním zboží. Za vadu nelze považovat vadu, která je zřejmá již z povahy zboží, z doby jeho minimální trvanlivosti nebo z doby jeho užívání, která může být omezena na kratší dobu. Doba minimální trvanlivosti, doba použitelnosti, datum spotřeby nebo obdobná doba musí být na zboží uvedena, pokud se na zboží vztahuje.
- Reklamované zboží musí být zasláno na níže uvedenou adresu, nikoli však na dobírku nebo doručeno osobně na kontaktní adresu. Zboží musí být vhodně zabaleno, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy. Ke zboží musí být přiložena kopie dokladu o koupi (faktura) nebo číslo objednávky a popis závady.
Holubyho 28 – OC Plus 1 posch. 902 01 Pezinok 1 Slovensko
- Prodávající potvrdí přijetí reklamace a vydá kupujícímu potvrzení o reklamaci ve vhodné formě. Za datum reklamace se považuje datum jejího doručení Prodávajícímu, nejpozději však okamžik, kdy Prodávající znemožní nebo znemožní přijetí předmětu reklamace. Nelze-li uznání reklamace doručit ihned, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Uznání reklamace se zasílá písemně.
- Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech do 3 dnů ode dne podání reklamace. V odůvodněných případech, zejména je-li požadováno složité technické zhodnocení zboží, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace vyřídí prodávající reklamaci ihned, v odůvodněných případech může být reklamace vyřízena později. Vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí 30denní lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo od kupní smlouvy odstoupit a bude mu vrácena plná částka za zboží nebo má právo na výměnu zboží za nové.
- Práva kupujícího při reklamaci:
- jedná-li se o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění, přičemž vada musí být odstraněna bez zbytečného odkladu,
- kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo pokud se vada týká pouze součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady,
- prodávající může místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za věc bez vady, pokud to kupujícímu nezpůsobí vážné obtíže,
- pokud se vyskytne vada, kterou nelze odstranit a která brání řádnému užívání věci, má kupující právo na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy. Stejné právo má kupující i v případě vady, kterou lze odstranit, ale pokud kupující nemůže věc řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad,
- pokud se vyskytnou jiné neodstranitelné vady, má kupující nárok na přiměřenou slevu z ceny věci.
- Reklamace se považuje za vyřízenou, je-li reklamační řízení ukončeno předáním reklamovaného zboží, jeho výměnou nebo vrácením kupní ceny zboží, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo jeho odůvodněným odmítnutím, přičemž kupující potvrdí osobní převzetí nebo potvrzením přepravní společnosti v případě, že kupující nepřevezme reklamaci osobně….
- Reklamace se považuje za vyřízenou, pokud je reklamační řízení ukončeno předáním reklamovaného zboží (jeho výměnou, opravou), vrácením kupní ceny zboží, poskytnutím přiměřené slevy nebo odůvodněným zamítnutím. Spotřebitel musí být o výsledku reklamačního řízení informován v zákonné lhůtě.
- Při přebírání zboží je nutné zkontrolovat nepoškozené zboží nebo neporušenost obalu (podle pokynů při přebírání zboží), protože zboží může být během přepravy poškozeno. Kupujícím doporučujeme zboží rozbalit a zkontrolovat za přítomnosti dopravce. Svým podpisem kurýrovi prohlašujete, že obal je nepoškozený.
- Tyto reklamační podmínky jsou nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek a prodávající si vyhrazuje právo je kdykoli změnit bez předchozího upozornění.